15. maaliskuuta 2009

Taxipalvelun arkipäivää...sekal..17

Onhan sitä taxikuskinkin
leipänsä tienattava..


Taksikeskuksen työntekijä on kerännyt ylös parhaita tilauksia.
(M=keskus, A=asiakas)


1. Vitun lehmä! (Asiakas on parikymppinen kundi)

M: "Lähitaksi hyvää iltaa!"
A: "Mä tarttisin taksin!"
M: "Mikä on osoitteenne?"
A: "No mä oon täällä Nurmijärvellä"
M: "Saanko osoitteen?"
A: "Vitustako mä tiedän mitään osoitetta!"
M: "Missäpäin Nurmijärveä olet? Kirkonkylällä? Klaukkalassa?"
A: "Emmätiiä. Nurmijärveä tää on."
M: "Oletko jonkun luona kylässä vai jossain ulkona?"
A: "No ulkona"
M: "Onko siellä mitään kadunviittaa tai taloja tai vaikka jotain kauppaa tai ravintolaa?"
A: "No ei oo"
M: "minä en kyllä valitettavasti voi näillä tiedoilla lähettää taksia, pitäisi saada jokin osoite."
A: "No vittu kun mä en tiedä mitään osoitetta!"
M: "Voisitko yrittää selvittää osoitteen, en valitettavasti voi lähettää taksia ilman sitä?" (Asiakas peittää kädellä kännykän luuria ja sanoo kaverilleen) A: "Voi vittu! Voiksa kuvitella! Tää vitun lehmä ei lähetä mulle
taksia koska mä en tiedä missä mä oon!!!

2. Täällä on vaan yksi kauppa (Keski-ikäinen mies)

M: "Lähitaksi hyvää päivää"
A: "Laitatko mulle taksin tänne Espooseen"
M: "Minnepäin Espoota?"
A: "No mä oon tässä kaupan edessä, ei täällä oo ku yks kauppa."

3. Sataako huomenna? (Vanhempi herra)

M: "Lähitaksi hyvää iltaa"
A: "Tilaisin taksin aamuksi"
M: "Mihin aikaan olisi lähtö?"
A: "Sataako huomenna?"
M: "Nyt en valitettavasti ole säätiedoitusta kuullut, en osaa sanoa."
A: "No, mikäli huomenna sataa, haluan taksin klo 6:55. Mikäli ei sada, taksin tulisi olla täällä klo 7:05.
M: "Valitettavasti tähän ohjelmaan pitisi saada yksi kellonaika, en voi laittaa tähän vaihtoehtoja."
A: "Neiti on palveluammatissa. Näpyttele nyt vaan sinne tietokoneelle niinkuin sanoin!"
M: "Valitettavasti tämä tietokone ei tiedä sataako, ja tähän tarvitsee nyt laittaa jokin kellonaika, jotta kone osaa lähettää tilauksen oikeaan aikaan kuljettajalle. Laitetaanko klo 6:55 vai klo 7:05?"
A (huutaa): "Neiti on nyt vaan hyvä ja näpyttelee sinne koneelle niinkuin sanoin. jos sataa, haluan auton klo 6:55, mutta mikäli ei sada, en tarvitse sitä ennenkuin klo 7:05!!"

4. Vittuako se sulle kuuluu missä mä taksiani odotan (keski-ikäinen mies)

M: "Lähitaksi hyvää päivää"
A: "Saisinko taksin tänne Se-ja-se-katu 2 (kerrostaloaluetta, missä on paljon taloja ja useita parkkipaikkoja)"
M: "Onko rappukirjainta?"
A: "On, mutta ei sillä ole väliä"
M: "Odotatteko taksia siis parkkipaikalla? Vai kadulla?"
A: "No vittuako se sulle kuuluu missä mä taksiani odotan!"
M: Eihän se mulle kuulukaan... Olisihan se vaan kuljettajan hyvä tietää, mistä se asiakas pitäisi noukkia kyytiin, kun kyseinen alue todella on varsin sokkeloinen...

5. Saanko taksin lentokentälle (tätä tapahtui alvariinsa)

M: "Lähitaksi"
A: "Saisinko taksin lentokentälle?"
M: "Emme valitettavasti voi ottaa tilauksia lentokentälle, siellä on taksitolppa sekä kotimaan että ulkomaanterminaalin edessä."
A: "Siis mitä! Ette voi ottaa tilausta vastaan! Mitä pelleilyä tämä on?"
M: "Niin. Valitettavasti lentokentällä on sellainen käytäntö, että taksit täytyy jonottaa terminaalin edestä tolpalta. En voi ottaa sinne ysittäisiä tilauksia vastaan. Voin kyllä ilmoittaa että siellä on autoille tarvetta."
A: "Tämä on hävytöntä!! Törkeää! Millä minä nyt sitten pääsen täältä Kauniaisista/Espoosta/mistä vaan sinne kentälle?
M: "Niin, siis haluatte taksin kotiosoitteeseenne, mistä menette lentokentälle?"
A: "No niinhän minä sanoinkin. Haluan taksin lentokentälle..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti