11. maaliskuuta 2011

Pekka Viita..2...

*
Hauras minä..
*
Ei säröt nää elämää kestä enempää vaan
kuka korjaa sen jos menee sielu rikki räsähtäen
*
Auta mua ja vahvista sielu maailman kolhima
Anna mulle rakkautta ja haavaan arpi kasvata
*
Suo mulle suojaisa lemmen pikku poukama
turvassa suurelta pahalta maailmalta.

*
*
Kristillinen tasajako...
*
Mulle, mulle, mulle, sulle.
Virka mulle
potkut päähän potkitulle.
*
Mulle, mulle, mulle, sulle.
Valta mulle
raippaa selkään alistetulle.
*
Mulle, mulle, mulle, sulle.
Voima mulle
tuska kuuluu sorretulle.
Mulle, mulle, mulle, sulle.
*
Raha kuuluu harvalle ja valitulle.
*
*
SIVULUISUSSA
*
Sivuluisussa maailman laidalla
poikittain siellä tiellä niin kaidalla
vaununi keikkuu rotkojen reunoilla
ei edes jarruja liene pyörillä noilla
vauhi vain kiihtyy, kuoppa kun lähenee
pakko on painaa, aika mun vähenee.
*
*
TALVEN SATOA.
*
Talot ja tienhaarat
tuttuja on ne niin
tuo postikonttori joka
ajat sitten suljettiin.
*
Ja huoltoaseman jengi
joka nojaa pajatsoo
samein silmin niin
eilispäivään katsoo.
*
Oli kerran tulevaisuus
valoisa se niin
hiipui niinkuin kesä tää
se syksyn sateisiin.
*
Ja talvi tulee ajallaan
kylmään vaippaan kietoo
se aina korjaa satoaan
tietää sen tää tienoo.
*
*

KYLÄN VIIMEINEN.
*
On kuusi savua kylmillään nyt kylän seitsemästä
sä kynsin hampain kiinni pidät elämästä
Viime vuoden toukokuussa hautaan saatoit tämän naapurin,
ja samalla ainoan ystävän
On lapset maailmaan kadonneet nyt kultaa vuolemaan
sä yksin oot jäänyt kuolemaan
Se päiväsi on kohokohta kun posteljooni käy
ja kerran viikossa kauppa-auto ei täällä muita näy.
*
*
Saunasta hankeen..
*
On tilanne vaikea en tiedä mitä sanoa.
Minne käteni paan vieläkö halitaan.
Minne mä meen mitä mä teen.
Kun kierähdän pois pältäsi.
On kuin hyppäisin saunasta hankeen..
*
*
Seisovaa ilmaa..
*
Lakealla ahdistaa iikaa ilmaa seisovaa.
Vaikka tuuli puhaltaa ei ole tilaa hengittää.
*
Eikä yhtää ystävää tuntuu etten tänne jää.
Pilvet niin korkealla sadon silti vie halla kauneimpana kesäyönä.
*
Kuuset syvään juurtuneet kasvonsakin uurtuneet koettelemusten vyönä.
*
*
Palapeli.
*
Liekö sinitaivasta toista samankaltaista
kun pala palaa nakertaa ei niistä voi rakentaa
kuvaa elämän selkeää aina aukkopaikkoja jää.
Palat pelin häviää silti niitä yli jää,
ei kuva tää kuvata voi mun elämää.
*
*
Jumalvaalit..
*
Jumala täyttää vuosia miljoona satatuhatta
sen on aika astua pois jumalan virasta.
*
Meidän täytyy valita jumalalle seuraaja
onko se talous onko se valuutta vai
kenties Herra Sympatia?
*
*

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti