11. maaliskuuta 2011

Pekka Viita...3...

Toinen nainen..
*
Viikatenainen saapui
häissäs sua halaamaan
sanoi: vielä saavun
mä sua noutamaan.
*
Niin musta helma heiluen
hän häipyi pimeyteen.
Katsoit perään hirviön
kuin vanhaan ystävään.
*
Ja pappi sinut vihki
naiseen ihanaan.
Te kodin sitten teitte
ja lapsen maailmaan.
*
Nyt onni ja auvo teitä
kantaa mukanaan.
On herran enkeleitä
lapsella turvanaan.
*
Olis kaikki voinut mennä
suuntaan kauheaan.
Poikamiehellä kun oli
viinapiruja seuranaan.
*
Sä tiedät sen ja kiität
herraa suuresti.
On totuus,että
sut rakkaus pelasti.
*
*
Vanha hippi..
*
Oottaen kiitosta
ammattiliitosta
kultaisen seppeleen.
*
Valvot sä tuotosta
muista et Vuotosta
kaukaisen nuoruuden.
*
Sijaan sen pyhän
löysit sä hyvän
mittarin ihmisen.
*
Ei millään pahalla
suurella rahalla
hautasit aatteen sen.
*
*
Oikeus on voittanut taas..
*
Ensin vaimon hakkasin
perään apen kakaratkin.
*
Auton seinää ohjasin
kännissä kun kaahasin.
*
Jäi alle piltti toinenkin
mä niiden taskut puhdistin.
*
Huumevelat kuittasin
tappamalla tietenkin.
*
Koska oon mä katuvainen
on tuomioni ehdonanalainen.!
*
*
Optiomiljoonat.
*
Sulkekaa tehtaat ja vankilat
sulkekaa koulut ja sairaalat
kunhan minä saan optiomiljoonat.
*
Kadulle hullut ja sairahat
kadulle vanhat ja joutavat
kunhan minä saan optiomiljoonat.
*
Kyllä mä voin asua aidan takana
vartijoiden suojassa
kyl mä voin käydä kaupassa
panssaroidulla autolla
kunhan saan ne miljoonat.!
*
*
Suorituskykyä..
*
Kello soittaa lapset juoksee
rintarinnan open luokse
pienestäpitäen prässää lastaan
tavoitteenaan ainostaan.

Nostaa suorituskykyä
(ainut mikä merkkaa tätä nykyä on)
Nostaa suorituskykyä
*
Miehet kireät kuin viulun kielet
järkkyneet on kepeät mielet
kilpaa juoksee kelloa vastaan
tavoitteenaan ainostaan.

Nostaa suorituskykyä
(ainut mikä merkkaa tätä nykyä on)
Nostaa suorituskykyä

Kuusi kertaa kuusi on kohta jo sata
pakko on sanoa,jos et tajua
himmata vauhtia painaa jarrua
ei se voi tavoitteista olla ainoa.
*
*
CAN`T BUY ME LOVE..
*
Vierailin sun maailmassa
jossa Coca Cola
on suurenpi kuin jumala
en viihtyisi siellä
vaikka mulla olisi miljoona.
*
En löytänyt sieltä rakkautta
ehken jaksanut mä tonkia
tarpeeksi kauan katsella.
Voi löytää ken sen jaksaa
mutta kerro mulle Keskinen
paljonko se rakkaus maksaa?
*
*
Onko se rakkautta..
*
Niinkuin lääke hoitaa vaivaa
niinkuin lokki seuraa laivaa
niin minä seuraan sinua.
*
Niinkuin kaipuu seuraa muutosta
niinkuin seiska kuutosta
niin minä seuraan sinua.
*
Niinkuin lama seuraa nousukautta
niinkuin tuomio varkautta
niin minä seuraan sinua..
Onko se rakkautta?
*
*
Ystävän laulu..
*
Kun luotin kerran ihmiseen
sain haavan syvän selkään.
Mä miksi silti luoksein meen
vaik uutta iskua pelkään.
*
En usko hänen sanojaan
ne upottavaa on suota.
Kun katsoo mieheen anovaan
hän halveksuen tuota.
*
Ei aivot tahdo ymmärtää
mä väärään mieheen luotin.
Ne totuuden nyt vääristää
vaik tuskaa se vain tuokin.
*
*
Vihaa..
*
Mä vihaan sitä tarjontaa
jota toosa suoltaa.
Mä vihaan vaalimainontaa
jota kansa puoltaa.
*
Mä vihaan byrokratiaa
joutavaa ja turhaa.
Mä vihaan koululaitosta
tasapäistävää ja julmaa.
*
Mä vihaan leikkausjonoa
täydellistä murhaa.
Mä vihaan rahan puutetta
illusion luomaa.
*
mä vihaan niitä köyhiä
jotka ajaa mersulla.
Ja ennenkaikkea
-mä vihaan sinua..
*
*
Kädet..
*
Nuo kädet
vanhat ja kauhtuneet
tämän maan raivaneet.
*
Nuo kädet
eivät apua saaneet
eikä sitä pyytäneet.
*
Nuo kädet
kehtoa keinuttaneet
ovat meidät ruokkineet.
*
Nuo kädet
nyt taipuu rukoukseen
kun ovat uudet kädet
eläkkeitä leikanneet
ja hoitopaikat sulkeneet..
*
*
Aurinko ja kuu..
*
*
Mä oon sun kuu
mä kierrän sua
mä kierrän sua
kuin onni kiertäis mua.
*
Sä oot mun aurinko
sä loistat vaan
sä loistat vaan
mutta turhaan.
*
Kas kuu on luotu kulkemaan
kulkemaan aina vaan.
Kuu on luotu kulkemaan
- radallaan.
*
Jos aurinko ja kuu kohdata vois
jos ne sen tehdä vois.
Jos ne vaan vois
niin kuu silloin kuolis pois.
*
*
*
*
KAKSI VANHUSTA
*
Harmaaparta laahustaa
kohti metsämaisemaa
köysivyyhti harteillaan
menneisyys taakkanaan
*
Elon merkit arpina ranteissaan
liian pieninä lukuina lanteissaan
on taivalta taittanut otsa hies
maailman muokkaama mies
*
Entuudestaan tietää hän
tuon vanhan vankan petäjän
harmaan naavapartaisen
käy askeleensa luo nyt sen
*
Tuntee elonsa murheet puu
usein sen juurella hän istuu
jo lapsena rakensi majojaan
havut sen vain suojanaan
*
Saa köyden oksaan vankimpaan
ja siihen käy hän roikkumaan
päättää elämänsä näin
naavaparrat sylikkäin.
*
*
KAIVOSSAKROOLAAJA.
*
Aina pyörii aivoissa
monta ajatusta joissa
kaikki pyörii ympyrää
ei ympyrästä ulos nää
*
On apatia mieliala
monen vuoden vahvistama
jenka vetää syvemmälle
veden alle pimeälle
*
Paikat puutuu, väsyttää
jäljellä voiman rippeet enää
tauti takoo takaraivossa
on kuin kroolaisin kaivossa.
*
*
TV-SHOPISTA.
*
Mainosteevee suoltaa sontaa,
kauppaa vitkutinta montaa.
Teeveeshoppi tarjoo samaa,
rihkamaa ja alennuskamaa.
*
Tämä se on elämää vasta
saan erektion Amerikasta!
*
*
LUOMISEN TUSKAA.
*
Niitä näitä miettien
mä murheitani mieti en
vaan avaruutta maailman
ja soinnutusta kitaran
*
Kiitorata viettien
yli minut vie tien
vaan ylistystä maailman
ei soinnut löydä kitaran
*
Ceetä deetä näppäillen
näin yksinäni laulelen
vaan samaan vanhaan tarinaan
palaan aina uudestaan
*
Ei kun ei, en tänäänkään
uutta saa mä syntymään
vaan sävelillä Lennonin
lauluni mä soinnutin.
*
*
ELÄMÄNKOULU.
*
Kuljin maita, polkuja, teitäkin
löysin rakkautta, esteitäkin
*
Pääni teloin, jalkanikin
nyrkillä atomin halkaisin
*
Itkin itkut, naurut nauroin
luulin olevani uroista uroin
*
Tein töitä illoin, aamuinkin
luulin jotain saavutin
*
Kävin läpi surut, huolenhäivät
riittikö kouluksi eloni päivät?
*
*
AINA PAIKALLA.
*
Kun sä tarvit apua
olen aina paikalla
Olen selkä arkana
sulle kantoapuna
*
Kun sä tahdot vapaata
olen lapsenvahtina
ja kuskaan huomenna
teille noutopizzoja
*
Ja aivan varmana
ei tarvi kahdesti sanoa
jos vain tahdot jutella
minä tulen viivana
*
Sä ja miehes ainoita
koko tässä paikassa
jotka ette tajua
kuinka rakastan sinua.
*
*
*

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti